Kui sülearvuti hiir ei tööta või ei allu kontrollile. Võib see olla tingitud erinevatest asjaoludest. Näiteks arvuti puuteplaadi driverid on mingil põhjusel kas puudu või vigased. Puuteplaadi ja emaplaadi vahelise kontakti viga, näiteks külmjoode pistikupesades. Vigane lintkaabel puuteplaadi ja emaplaadi vahel. Vedelikukahjustus või niiskusest tekkinud korrosioon. Põhjuseid on palju.
Arvuti kasutaja ise saab kontrollida, et puuteplaat ei ole kogemata välja lülitatud. Selleks kasutades “fn” klahvi koos “F2-F12” klahvidega (enamjaolt on üks nendest klahvidest just puuteplaadi jaoks) või eraldi lüliti kuskil arvuti külje peal.
Teiseks saab julgem kasutaja ka üle vaadata seadmehaldurist kas kõnealune hiir/puuteplaat töötab seadmehalduri info järgi.
Selleks oleks kõige lihtsam Windows 10 ja 11 puhul avada start menüü ja alustada trükkimist, sisestades “device manager” (Inglise keelse windowsi puhul) või “seadmehaldur” (Eesti keelse windowsi puhul).
Vaata ka juhendit kuidas seadmehaldurit avada SIIT
Seadmehaldurist otsida nimekirjast ülesse “mouse and other pointing devices” kust tuleks jälgida, et kategooria all oleval seadmel ei oleks kas kollast hüüumärki juures või ei oleks tal ikoonil musta noolemärki juures, mis tähendaks, et hiire seade on välja lülitatud. All pool on pilt antud “noolest”.
Siit edasi ei ole palju teha, kuna ülejäänud probleemid ja nende diagnoosimine vajab arvuti lahtivõtmist.
Kuna antud probleemil on mitu võimaliku põhjustajat, on ka täpset hinda raske öelda enne kui pole viga teada. Kui olukorra lahendamiseks piisab driverite paigaldusest, on hinnaks ca 5-15€, kahjuks selgub töö käigus.
Teiste olukordade kohta on hinda raske öelda kuna probleem võib ka olla tingitud mitmest asjaolust.